Kto nie powinien jeść awokado?

Awokado jest bardzo wartościowym owocem, jednak nie wszyscy powinni go spożywać. Przeciwwskazaniem do spożywania awokado może okazać się:

- uczulenie na lateks, ponieważ awokado posiada alergen o podobnej strukturze i nastąpi alergia krzyżowa;

- problemy żołądkowe (jeśli odczuwasz nudności po spożywaniu awokado, ogranicz jego ilość lub całkowicie je wyeliminuj z diety);

- przyjmowanie doustnych leków przeciwzakrzepowych (awokado może mniejsza działanie leku najprawdopodobniej poprzez obecność w nim witaminy K).

Zobacz pytania podobne do kto nie powinien jeść awokado?

To może wydać Ci się interesujące

Kto nie powinien jeść awokado? Co jeszcze warto wiedzieć?

Awokado to owoc, który jest bardzo kaloryczny z powodu dużej zawartości tłuszczu. Dojrzały miąższ awokado jest kremowy i można go wykorzystać na wiele sposobów. Awokado może mieć kształt kulisty i bardziej drobny oraz jajowaty dodatkowo zawiera jedno nasiono, które należy usunąć przed spożyciem. W dalszej części dowiesz się, dlaczego nie jeść awokado oraz czemu jest szkodliwe dla środowiska. Owoc uprawiany jest w strefie tropikalnej. Awokado można przygotować na słono lub na słodko. Owoc świetnie sprawdzi się jako baza do przygotowania pysznych past kanapkowych - najbardziej znana jest pasta guacamole, którą przygotowuje się z dodatkiem soku z cytryny. Awokado możemy połączyć również z pomidorami suszonymi pokrojonymi w drobną kostkę i wykorzystać jako pasta do smarowania pieczywa lub jako dodatek do tortilli. W połączeniu z twarogiem awokado stworzy smaczną pastę, która bogata będzie w białko pochodzenia zwierzęcego. Z dodatkiem awokado przygotujesz również sałatki, koktajle, smoothie lub pyszne desery. Pyszne wegańskie desery na bazie awokado to doskonały pomysł na dodatek do kawy i herbaty. Na bazie owocu możesz przygotować brownie. Ciasto przygotowane z awokado jest dobre do spożycia po ostudzeniu.

A więc kto nie powinien jeść awokado? Awokado jest bardzo wartościowym owocem, jednak nie wszyscy powinni go spożywać. Przeciwwskazaniem do spożywania awokado może okazać się:

- uczulenie na lateks, ponieważ awokado posiada alergen o podobnej strukturze i nastąpi alergia krzyżowa;

- problemy żołądkowe (jeśli odczuwasz nudności po spożywaniu awokado, ogranicz jego ilość lub całkowicie je wyeliminuj z diety);

- przyjmowanie doustnych leków przeciwzakrzepowych (awokado może mniejsza działanie leku najprawdopodobniej poprzez obecność w nim witaminy K).

Używanie awokado do przygotowania potraw znacząco podnosi ich wartość odżywczą. Awokado jest bowiem owocem, który dostarczy do naszego organizmu dużych ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3. Znajdziemy w nim również kwas foliowy, kwas pantotenowy, magnez, cynk, miedź, mangan, potas, fosfor, wapń, beta-karoten, antyoksydanty, błonnik pokarmowy, fitosterole, witaminy A, C, E, K oraz niektóre witaminy z grupy B. Zdrowe awokado jest owocem dość kalorycznym, ale kalorie w nim zawarte są „bardzo wartościowe”, ponieważ dostarczają dużą ilość składników odżywczych. Obecność witaminy A, C oraz E wpływa na zmniejszenie produkcji wolnych rodników - to z kolei przyczynia się do zmniejszenia ryzyka rozwoju chorób nowotworowych oraz opóźnia procesy starzenia się skóry.

Podsumowując: wiesz już, na co pomaga awokado oraz kiedy nie jeść tego owocu. Warto wiedzieć, że uprawa awokado zużywa bardzo dużo wody w porównaniu z uprawą innych warzyw oraz owoców. W artykule podpowiadamy, jak można wykorzystać awokado w kuchni. Na stronie natomiast znajdziesz sprawdzone przepisy na potrawy z wysokokalorycznym owocem. Awokado świetnie sprawdzi się na diecie redukcyjnej, jednak warto spożywać jego niewielkie ilości.

Załóż konto
  • zapisywać ulubione przepisy
  • otrzymywać dopasowane przepisy na maila
  • komentować przepisy pod własnym nickiem
Załóż konto