Jak zrobić świeży szpinak na patelni?

Szpinak w dowolnej postaci to idealny dodatek do wielu dań obiadowych i nie tylko, z jego dodatkiem jesteś w stanie przygotować też sałatki, koktajle czy smoothie. Dzisiaj jednak przedstawię Ci sposób na przygotowanie świeżych liści szpinaku na patelni.

1. Masło rozpuść na patelni.

2. Dodaj szpinak i duś na niewielkim ogniu.

3. Dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek, szczyptę soli i pieprzu.

4. Duś przez około 10 minut, gdy szpinak zmięknie, będzie gotowy do podania.

Zobacz pytania podobne do jak zrobić świeży szpinak na patelni?

To może wydać Ci się interesujące

Jak zrobić świeży szpinak na patelni? Co jeszcze warto wiedzieć?

Szpinak to warzywo liściaste, które niesie ze sobą wiele wartości odżywczych i walorów zdrowotnych, dlatego koniecznie powinniśmy włączać do naszej codziennej diety. Na rynku możemy wybrać szpinak w świeżej postaci lub w wersji mrożonej, jeśli masz możliwość, sięgnij po tej w liściach, dzisiaj dowiesz się jak zrobić świeży szpinak na patelni. Zatem, jak usmażyć szpinak?

1. Masło rozpuść na patelni.

2. Dodaj szpinak i duś na niewielkim ogniu.

3. Dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek, szczyptę soli i pieprzu.

4. Duś przez około 10 minut, gdy szpinak zmięknie, będzie gotowy do podania.

Skoro już znasz mój przepis na świeży szpinak z patelni, koniecznie wykorzystaj go do posiłku w ciągu dnia. Idealnie sprawdzi się on do zapiekanego filetu z kurczaka.

Będzie to świetny pomysł na szybki i łatwy w przygotowaniu domowy obiad, który polubi każdy. Jest to pyszne połączenie chudego gatunku mięsa, sporej ilości warzyw i delikatnego sera mozzarella.

Jednym z głównych składników jest pierś z kurczaka.

Drób należy do chudych mięs, jest to źródło łatwo przyswajalnego, pełnowartościowego białka. Mięso drobiowe dostarczy do naszego organizmu dodatkowo spore ilości witamin z grupy B, witaminę A, D, E.

Do przygotowania mojego przepisu będzie potrzebne Ci chude mięso, sam zdecyduj czy będzie to pierś z kurczaka, czy z indyka, szpinak, może być w wersji świeżej lub mrożonej, cebula, czosnek, śmietanka 30% tłuszczu, odrobina oleju i ser mozzarella.

Zatem, jak zrobić filet z kurczaka ze szpinakiem?

W pierwszej kolejności dokładnie umyj mięso i oczyść je, pokrój na cienkie filety. Możesz opcjonalnie, delikatnie rozbić mięso. Skropl je olejem rzepakowym i dopraw aromatycznymi przyprawami.

Tak przygotowane mięso ułóż na dnie naczynia żaroodpornego.

Resztę oleju rozgrzej na patelni, wrzuć drobno pokrojoną cebulę i czosnek, krótko zeszklij. Pamiętaj, że warto dodawać takie warzywa jak cebula i czosnek do wielu dań szczególnie w okresie jesienno -zimowym, gdzie musimy dbać o naszą odporność. Mają one właściwości przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne.

Następnie dodaj szpinak i duś delikatnie pod przykryciem, gdy liście zwiędną, dodaj śmietankę i gotuj na niewielkim ogniu do połączenia się składników.

Tak przygotowany szpinak przełóż na filety kurczaka, dodaj plastry mozzarelli i upiecz w piekarniku przez 20 minut, tak aby ser się delikatnie rozpuścił.

Możesz wykorzystać świeży szpinak lub mrożony, nie będzie to miało większego znaczenia. Oby dwie wersje to źródło witamin, składników mineralnych, głównie kwasu foliowego.

Skoro już wiesz, jak przyrządzić i czym doprawić liście szpinaku, koniecznie przygotuj zapiekany filet z kurczaka ze szpinakiem lub postaw na swoje inne ulubione danie z wykorzystaniem szpinaku. Danie możesz podawać z makaronem lub ziemniaczanym puree. Zyskały złą sławę, ale nadszedł czas aby je odczarować. Są one niskokaloryczne i łatwostrawne, zawierają witaminę C, potas i wapń, dodatkowo są powszechnie dostępne i tanie. Ich kaloryczność zależy w dużej mierze od sposobu przygotowania i obróbki termicznej. Te gotowane na parze będą dietetyczne lub jak niektórzy mówią fit. Te, które pokroimy w słupki i usmażymy jako frytki na głębokim tłuszczu, będą już charakteryzowały się większą kalorycznością, aczkolwiek zostajemy przy naszych gotowanych ziemniakach.

Pomimo tego, że ziemniaki polecane są na diecie lekkostrawnej i charakteryzują się niską kalorycznością w 100 g, warto pamiętać, że nie każdy powinien po nie sięgać w dowolnych ilościach.

Mam tutaj na myśli wszystkie osoby z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej, czyli z insulinoopornością czy już rozwiniętą cukrzycą typu 2. W diecie cukrzycowej zaleca się spożywanie głównie produktów o niskim indeksie glikemicznym, a ziemniaki mają ten indeks bardzo wysoki, bo, aż 95.

Załóż konto
  • zapisywać ulubione przepisy
  • otrzymywać dopasowane przepisy na maila
  • komentować przepisy pod własnym nickiem
Załóż konto