Jak zrobić sos czosnkowy?

Istnieje kilka możliwości do przygotowania pysznego sosu czosnkowego, jednak schemat jest bardzo podobny.

1. Na początek obierz czosnek, przeciśnij go przez praskę i włóż do miseczki.

2. Następnie do czosnku dodaj sól oraz pieprz wedle uznania.

3. Do miseczki dodaj majonez, śmietanę, sok z cytryny oraz odrobinę cukru.

4. Składniki dokładnie wymieszaj i gotowy sos podawaj z ulubionymi dodatkami.

5. Aby przygotować mniej kaloryczną wersję sosu czosnkowego śmietanę zastąp jogurtem naturalnym.

Zobacz pytania podobne do jak zrobić sos czosnkowy?

To może wydać Ci się interesujące

Jak zrobić sos czosnkowy? Co jeszcze warto wiedzieć?

Sos czosnkowy to biały sos podawany najczęściej na zimno. Prosty sos przygotowywany jest głównie na bazie majonezu, śmietany lub jogurtu naturalnego. Sos czosnkowy to doskonały pomysł na przygotowanie domowego dodatku do wielu potraw. Sos czosnkowy stanowi najbardziej popularny oraz uniwersalny dodatek. Domowy sos świetnie sprawdzi się podany do pizzy, dań grillowych, warzyw gotowanych na parze lub surowych, pieczonych ziemniaków oraz domowych fast-foodów. Smaczny sos czosnkowy chętnie wykorzystywany jest również do przygotowania sałatek. Możemy podać go również jako dip czosnkowy do frytek.

A więc jak zrobić sos czosnkowy? Istnieje kilka możliwości do przygotowania pysznego sosu czosnkowego, jednak schemat jest bardzo podobny. Na początek obierz czosnek, przeciśnij go przez praskę i włóż do miseczki. Następnie do czosnku dodaj sól oraz pieprz wedle uznania. Do miseczki dodaj majonez, śmietanę, sok z cytryny oraz odrobinę cukru. Składniki dokładnie wymieszaj i gotowy sos podawaj z ulubionymi dodatkami. Aby przygotować mniej kaloryczną wersję sosu czosnkowego śmietanę zastąp jogurtem naturalnym. Sos możesz przygotować na bazie świeżego czosnku lub granulowanego.

Czosnek to produkt, który bogaty jest w składniki biologicznie aktywne. Czosnek wykazuje działanie antybakteryjne oraz przeciwgrzybicze dzięki obecności biologicznie aktywnego składnika – allicyny. Dodatkowo w czosnku występują spore ilości składników mineralnych oraz witamin, które spożywane w odpowiednich ilościach korzystnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Do witamin obecnych w czosnku możemy zaliczyć witaminę C, witaminę B1, witaminę B2, witaminę PP oraz prowitaminę A. Natomiast składniki mineralne obecne w czosnku to między innymi potas, wapień, magnez, kobalt, chrom oraz nikiel. Czosnek wykazuje działanie przeciwmiażdżycowe oraz wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Spożywanie czosnku zmniejsza również ryzyko rozwoju wrzodów żołądka powodowanych przez Helicobacter pylori. Czosnek często spożywane jest na surowo lub jako dodatek do domowych syropów, które spożywane są przeważnie w okresie jesienno-zimowym.

Podsumowując wiesz już jak zrobić samemu sos czosnkowy. Sprawdzony przepis na pyszny sos warto wykorzystać, aby przygotować dodatek do wielu potraw. Dobry sos świetnie sprawdzi się jako dodatek do domowych fast-foodów (np. pizzy, domowego hamburgera czy kebaba). Sos na bazie jogurtu naturalnego oraz czosnku świetnie sprawdzi się do przygotowania sałatek ze świeżych warzyw, oraz kurczaka gotowanego. Sos czosnkowy przygotowany na bazie jogurtu naturalnego będzie najmniej kaloryczny, dlatego warto wybierać go na dietach redukcyjnych. Warto jednak dodać odrobinę majonezu, ponieważ delikatnie zagęści on sos oraz nada mu charakterystycznego posmaku. Warto jednak uważać z ilością używanego majonezu, ponieważ jest on bardzo kalorycznym produktem. Sos warto przygotować na bazie czosnku świeżego, jednak jeśli nie masz go pod ręką, to wykorzystaj czosnek granulowany (sos na bazie czosnku granulowanego będzie miał trochę inny smak, niż ten na bazie czosnku świeżego).

Załóż konto
  • zapisywać ulubione przepisy
  • otrzymywać dopasowane przepisy na maila
  • komentować przepisy pod własnym nickiem
Załóż konto