Jak zrobić lemoniadę?

Potrzebne będą: 4 cytryny, 6 łyżeczek cukru, garść liści mięty oraz lód w kostkach.

Przygotowanie:

1. Cytryny dokładnie umyj.

2. Przekrój na pół i wyciśnij z nich sok. W razie potrzeby usuń pestki.

3. W miseczce utrzyj dokładnie cukier z liśćmi mięty.

4. Wlej ciepłą wodę i wymieszaj, aż cukier się rozpuści.

5. Odstaw do ostudzenia.

6. Do dzbanka wlej syrop cukrowo-miętowy, sok z cytryny i wlej 1 l chłodnej wody.

7. Dodaj kostki lodu i dokładnie wymieszaj.

To może wydać Ci się interesujące

Jak zrobić lemoniadę? Co jeszcze warto wiedzieć?

Z nadejściem ciepłego lata pojawia się w nas myśl, jak zrobić lemoniadę by była smaczna i dobrze gasiła pragnienie. Lemoniada to jeden z najbardziej popularnych napoi na gorące dni. Jeśli potrzebny Ci sprawdzony przepis na pyszny napój z cytryn to jesteś w dobrym miejscu.

Aby powstała domowa, najlepsza lemoniada cytrynowa potrzebne będą: 4 cytryny, 6 łyżeczek cukru, garść liści mięty oraz lód w kostkach. Jeśli martwi Cię ile cukru pojawia się w tym przepisie, to możesz zmniejszyć jego ilość lub użyć naturalnego słodzika takiego jak stewia, lub ksylitol.

Cytryny dokładnie umyj. Przekrój na pół i wyciśnij z nich sok. W razie potrzeby usuń pestki.

W miseczce utrzyj dokładnie cukier z liśćmi mięty. Wlej ciepłą wodę i wymieszaj, aż cukier się rozpuści. Odstaw do ostudzenia. Do dzbanka wlej syrop cukrowo-miętowy, sok z cytryny i wlej 1 l chłodnej wody. Dodaj kostki lodu i dokładnie wymieszaj. Sami widzicie, że przepis na lemoniadę jest bardzo prosty w wykonaniu.

W ten sposób na Twoim stole pojawi się pyszna lemoniada z cytryn, dobra na lato.

W reklamach często pojawia się scena, gdzie butelki popularnych napoi stoją na stole podczas posiłku. Lemoniada wyróżnia się przede wszystkim tym, że również będzie świetnym napojem do obiadu i to z trzykrotnie mniejszą zawartością cukru. Dlatego to świetna alternatywa, jeśli brakuje Ci słodkiego napoju do posiłku.

Podstawę naszej lemoniady stanowi woda. Do jej przygotowania można użyć wody mineralnej, źródlanej lub gazowanej. Pierwsza z nich zawiera w swoim składzie nie mniej niż 500 mg/l wszystkich pierwiastków w postaci jonów tj. sód, magnez, wapń czy potas. Woda źródlana zawiera mniej niż 500 mg/l jonów, więc często jest określana również jako niskozmineralizowana. Woda gazowana powstaje poprzez wysycenie powyższych wód dwutlenkiem węgla, co powoduje pojawienie się pęcherzyków powietrza w płynie. Takiej wody nie powinny spożywać osoby, u których występują bóle żołądka, zespół jelita drażliwego czy wrzody żołądka. Wynika to z tego, że bąbelki gazu mogą dodatkowo podrażniać śluzówkę tych narządów.

Dbanie o nawodnienie organizmu jest niezwykle ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nasze ciało w 70% składa się z wody. W momencie, gdy czujemy pragnienie to znak, że nasz organizm jest już odwodniony, dlatego to ważne by nie dopuścić do takiego uczucia.

Na jeden kg masy ciała należy wypić 30-35 ml wody. Jeśli więc Wasza masa ciała wynosi 70 kg, to oznacza, że powinniście wypić 2100 ml – 2450 ml płynów w ciągu dnia. Stąd też uśredniona liczba 1,5 l wody w ciągu dnia, ponieważ doliczamy również w to świeże warzywa i owoce, zupy, mleko – czyli produkty dostarczające wodę. Sytuacja nieco się zmienia, gdy temperatura powietrza przekroczy 37 stopni Celsjusza. Wówczas na każdy stopień Celsjusza należy dodać 250 ml wody, czyli przy temperaturze powietrza 40 stopni zapotrzebowanie na wodę dla osoby o masie 70 kg wynosi 3100-3450 ml. Jest to bardzo istotne, ponieważ gdy robi się na dworze gorąco, tym więcej wody z naszego ciała zostaje utracone wraz z potem.

Przygotowana w domu, prosta lemoniada to dobry sposób na uzupełnienie diety w płyny. Mam nadzieję, że wykorzystasz nasz pomysł na smaczną, cytrynową lemoniadę.

Załóż konto
  • zapisywać ulubione przepisy
  • otrzymywać dopasowane przepisy na maila
  • komentować przepisy pod własnym nickiem
Załóż konto