Jak ukisić kapustę?

Kapusta kiszona, choć łatwo dostępna w sklepach, to najlepiej smakuje przygotowana własnoręcznie. Poniżej znajdziesz domowy przepis, który idealnie sprawdza się na zimę:

1. Kapustę oczyści i bardzo drobno poszatkuj.

2. Kapustę podziel na warstwy i układaj ją ciasno w pojemniku lub słoju.

3. Każdą warstwę posypuj solą (Pamiętaj o zasadzie 1 łyżka soli na 1 kg).

4. Warstwy dociśnij dobrze tłuczkiem, by kapusta puściła soki.

5. Kapustę przechowuj w temperaturze pokojowej przez 10 dni, tyle trwa fermentacja.

Kapustę możesz później przełożyć do słoików lub pojemników.

Zobacz pytania podobne do jak ukisić kapustę?

To może wydać Ci się interesujące

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Jak ukisić kapustę? Co jeszcze warto wiedzieć?

Kiszona kapusta jest nie tylko smaczna, ale również niezwykle zdrowa. Kapusta kiszona pozytywnie wpływa na układ pokarmowy, stymuluje układ odpornościowy, obniża poziom cholesterolu we krwi, zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca, a także poprawia stan skóry. Niepasteryzowana kapusta kiszona zawiera probiotyki, które są dobroczynnymi bakteriami, które działają jako pierwsza linia obrony przed toksynami i szkodliwymi bakteriami. Mogą również poprawić trawienie i ogólny stan zdrowia. Kapusta sama w sobie zawiera bardzo mało kalorii. W 100 gramach znajdziemy tylko 15 kalorii Jest także bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe, białko i węglowodany. Dobrze wpływa na procesy trawienia i układ pokarmowy, wzmacnia odporność, zmniejsza poziom cholesterolu we krwi, pozytywnie wpływa na układ krążenia i serce, a dodatkowo poprawia kondycję skóry. Kapusta kiszona zawiera witaminę C, magnez, potas, żelazo i wapń.

Regularne jego spożywanie umożliwia uregulowanie masy ciała i zrzucenie nadmiaru kilogramów. Zastosowanie soku z kiszonej kapusty w diecie niweluje zakwaszenie organizmu, czyli umożliwia sprawniejsze usuwanie toksyn z organizmu i zachowanie prawidłowego pH.

Kapusta ma właściwości:

- przeciwbakteryjne,

- przeciwutleniające,

- oczyszczające,

- wspomagające pamięć,

- przeciwzapalne, moczopędne,

- antyseptyczne,

- gojące,

- przeciwwrzodowe,

- tonizujące,

- regenerujące organizm.

Kapusta kiszona, choć łatwo dostępna w sklepach, to najlepiej smakuje przygotowana własnoręcznie, w domu. A więc jak ukisić kapustę? Poniżej znajdziesz domowy przepis na kiszoną kapustę, który idealnie sprawdza się na zimę:

1. Kapustę oczyści i bardzo drobno poszatkuj.

2. Kapustę podziel na warstwy i układaj ją ciasno w pojemniku lub słoju.

3. Każdą warstwę posypuj solą (Pamiętaj o zasadzie 1 łyżka soli na 1 kg).

4. Warstwy dociśnij dobrze tłuczkiem, by kapusta puściła soki.

5. Kapustę przechowuj w temperaturze pokojowej przez 10 dni, tyle trwa fermentacja.

Kapustę możesz później przełożyć do słoików lub pojemników.

To doskonały pomysł na to, jak zrobić, domową, pyszną surówkę do słoików. Oczywiście możesz przygotować ją także z marchewką. To sprawdzony sposób na domowe kiszonki. To podstawowy przepis na kapustę, oczywiście można przygotować ją zupełnie inaczej. Do kapusty można dodać na przykład ulubione przyprawy, takie jak kminek, czy nawet ostre papryczki chili. Do kiszenia zwykle używa się białej kapusty, jednak nie jest to reguła. Ukisić można każdy rodzaj kapusty. Nadaje się do tego również kapusta czerwona, a nawet pekińska. Ta ostatnia popularna jest w wersji fermentowanej zwłaszcza w krajach azjatyckich. Taka kapusta nazywa się kimchi. Jest niezwykle pikantna, przez co nieco różni się od tej podawanej w Polsce.

Samodzielne kiszenie kapusty domowym sposobem gwarantuje, że będziemy mogli cieszyć się naturalnymi właściwościami tego warzywa, a kiszonka pozbawiona będzie sztucznych środków konserwujących. Raz posmakowana stanie się nieodłącznym towarzyszem obiadów z dodatkiem ryb, pieczonym ziemniaków i innych dań.

Załóż konto
  • zapisywać ulubione przepisy
  • otrzymywać dopasowane przepisy na maila
  • komentować przepisy pod własnym nickiem
Załóż konto