Jak przyprawić karpia?

Karp to ryba, która kojarzy się zwykle ze świętami — smażona lub podana w galarecie. Można ją jednak serwować na wiele sposobów. Najważniejsze są jednak w jej przygotowaniu odpowiednie przyprawy. Jak przyprawić karpia, by był smaczny i aromatyczny? Przyprawy i zioła, które sprawdzają się najlepiej to:

1. sól i pieprz,

2. pieprz ziołowy,

3. koperek,

4. sok z cytryny,

5. bazylia,

6. oregano,

7. tymianek

Z podanych ziół i przypraw można przyrządzić marynatę lub rybę nimi natrzeć.

Zobacz pytania podobne do jak przyprawić karpia?

To może wydać Ci się interesujące

Jak przyprawić karpia? Co jeszcze warto wiedzieć?

Karp to ryba, która kojarzy się zwykle ze świętami — smażona lub podana w galarecie. Sprawdzi się jednak nie tylko na wigilię. Można ją jednak serwować na wiele sposobów. Najważniejsze są jednak w jej przygotowaniu odpowiednie przyprawy. Jak przyprawić karpia, by był smaczny i aromatyczny? Przyprawy i zioła, które sprawdzają się najlepiej to:

1. sól i pieprz,

2. pieprz ziołowy,

3. koperek,

4. sok z cytryny,

5. bazylia,

6. oregano,

7. tymianek

Z podanych ziół i przypraw można przyrządzić marynatę lub rybę nimi natrzeć. To doskonały pomysł na pyszną potrawę nie tylko od święta, ale również na co dzień. Wszystkie te przyprawy są raczej łatwo dostępne w każdej spiżarni. Można używać tych suszonych, jak i świeżych. Możesz również sięgnąć po specjalną mieszankę przypraw do ryb. Najlepsze są jednak te domowe, do których nie dodaje się wzmacniaczy smaków, tylko zioła, które wspaniale podkręcą smak ryby, a przy okazji dostarczą sporo cennych składników.

Karp zaliczany jest do ryb średniotłustych. Znajdują się w nim nienasycone kwasy tłuszczowe: kwasy omega-3 i omega-6, które wspomagają pracę mózgu oraz zmniejszają ryzyko udaru mózgu i zawału serca. Karp jest też źródłem witamin z grupy B (B1, B6, B12 oraz PP) Zawarta w karpiu witamina A odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku. Witamina D w połączeniu z wapniem wzmacnia kości, jednocześnie przeciwdziałając osteoporozie. Witaminy z grupy B mają liczne właściwości zdrowotne, w tym obniżają ciśnienie krwi, wspomagają regenerację układu nerwowego i skóry, a także przeciwdziałają anemii. Potas pełni ważną rolę w przewodzeniu impulsów nerwowych, a fosfor uczestniczy w syntezie nici DNA. Karp jest rybą średniotłustą, co ma wpływ na jego kaloryczność – 100 g surowego karpia to około 120 kcal, jednak po usmażeniu 100 g porcja karpia dostarczy do naszego organizmu nawet 300 kcal. Mniej kaloryczną alternatywą dla karpia smażonego jest karp w galarecie – 100 g tej potrawy z ryby to około 160 kcal. Należy jednak pamiętać, że wartości odżywcze mięsa karpia zależą od sposobu hodowli oraz warunków, w których żyją dzikie karpie. Kupując karpia, dobrze wybierać ryby z hodowli ekologicznych, dzięki czemu zyskamy pewność, że na każdym z etapów hodowli były one otoczone odpowiednim nadzorem i właściwie karmione. Karp – to główny bohater kolacji wigilijnej od czasów powojennej Polski. Znany jest w naszym kraju od XIII wieku, kiedy to został sprowadzony z hodowli mnichów czeskich i morawskich. Był najtańszą i najłatwiejszą w hodowli rybą, a więc mógł zaspokoić zapotrzebowanie wigilijne w czasach, kiedy o żywność nie było łatwo. Zdaniem smakoszy najsmaczniejsza jest jednak odmiana zwana karpiem pełnołuskim.

Teraz gdy już wiesz, czym przyprawić karpia przed smażeniem możesz swobodnie sięgać po tę rybę częściej. By dobrze doprawić rybę nie trzeba jej marynować przez wiele godzin jak mięso. W tym wypadku wystarczy delikatnie ją przyprawami oprószyć. A jeśli szukasz inspiracji jak zrobić pysznego karpia, to koniecznie sprawdź inspiracje na tej stronie. Dzięki nim będziesz w stanie przygotować tą pyszną, choć nieco wymagającą rybę w naprawdę fantastyczny sposób.

Załóż konto
  • zapisywać ulubione przepisy
  • otrzymywać dopasowane przepisy na maila
  • komentować przepisy pod własnym nickiem
Załóż konto