Jak jeść figi?

Na początek wybierz owoce, które posiadają ciemnofioletowo skórkę. Następnie figi dokładnie umyj i nie obieraj ich ze skórki. Figi możesz przekroić na ćwiartki, rozchylić każdy kawałek i zjeść jej miąższ. Możesz również przekroić figę na pół i wydobyć jej miąższ przy pomocy łyżki. Jeśli figa posiada delikatną i cienką skórkę, to owoc możesz zjeść w całości (skórkę oraz miąższ). Figi możesz również pokroić na plasterki i dodać jako dodatek do owsianki — warto wtedy zjeść figę ze skórką.

To może wydać Ci się interesujące

Jak jeść figi? Co jeszcze warto wiedzieć?

Figi to owoce, które rosną na drzewie figowym. Posiadają one gruszkowaty kształt i charakteryzują się fioletową barwą. W dalszej części odpowiemy na pytanie, jak się je figi oraz czy figi można jeść ze skórką, czy bez skórki. Figi w kuchni chętnie wykorzystywane są do przygotowania pysznych przetworów lub spożywane są surowe jako dodatek na również suszyć i wykorzystać również jako dodatek do dań poza sezonem ich dostępności. Z fig można przygotować dżem, konfiturę, kompot lub wino. Jeśli zastanawiasz się, z czym zjeść owsiankę to koniecznie sięgnij po figi świeże lub suszone — poprawią one smak posiłku.

A więc jak jeść figi? Na początek wybierz owoce, które posiadają ciemnofioletowo skórkę. Następnie figi dokładnie umyj i nie obieraj ich ze skórki. Figi możesz przekroić na ćwiartki, rozchylić każdy kawałek i zjeść jej miąższ. Możesz również przekroić figę na pół i wydobyć jej miąższ przy pomocy łyżki. Jeśli figa posiada delikatną i cienką skórkę, to owoc możesz zjeść w całości (skórkę oraz miąższ). Figi możesz również pokroić na plasterki i dodać jako dodatek do owsianki — warto wtedy zjeść figę ze skórką. A jak obrać figę? Podobnie jak pomarańczę czy mandarynkę — różnica polega na tym, że figę należy przeciąć na ćwiartki i dopiero wtedy ją obrać.

Figi świeże zawierają spore ilości składników mineralnych oraz witamin, które spożywane w odpowiedniej ilości korzystnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Składają się one głównie z wody oraz węglowodanów. Figi stanowią doskonałe źródło błonnika pokarmowego, które spożywane w odpowiednich ilościach poprawia perystaltykę jelit. Do składników mineralnych obecnych figach możemy zaliczyć sód, potas, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk, miedź oraz mangan. Natomiast witaminy obecne w figach to między innymi witamina A, witamina E, witamina C oraz niektóre witaminy z grupy B. Figi suszone zawierają sporej ilości węglowodanów, błonnika pokarmowego, a także są wysokokaloryczne. Witamina A, E oraz C zaliczane są do silnych przeciwutleniaczy, które zmniejszają produkcję wolnych rodników oraz zmniejszają ryzyko rozwoju chorób nowotworowych, a także opóźniają procesy starzenia się skóry. Dodatkowo witamina C spożywana w odpowiednich ilościach wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, jej odpowiednia podaż jest szczególnie ważne w okresach wzmożonej zachorowalności. W figach znajdziemy również flawonoidy, które wykazują działanie przeciwzapalne. Potas obecny w figach wspomaga utrzymanie prawidłowego ciśnienia tętniczego krwi.

Podsumowując: wiesz już, w jakiej formie możesz jeść figi. Warto włączyć je do diety, ponieważ stanowią bogactwo składników mineralnych oraz witamin. Dodatkowo błonnik pokarmowy obecny w figach poprawia sytość po posiłku. Figi suszone stanowią doskonałe źródło węglowodanów prostych, dlatego świetnie sprawdzą się w diecie sportowców. Figi można jeść ze skórką oraz bez niej — wszystko zależy od Twoich preferencji. Warto jednak sięgać po owoce ze skórką, ponieważ właśnie pod nią zlokalizowanych jest sporo składników odżywczych.

Załóż konto
  • zapisywać ulubione przepisy
  • otrzymywać dopasowane przepisy na maila
  • komentować przepisy pod własnym nickiem
Załóż konto