Jak gotować szparagi?

Zobacz pytania podobne do jak gotować szparagi?

To może wydać Ci się interesujące

Jak gotować szparagi? Co jeszcze warto wiedzieć?

Szparagi zaraz obok bobu, botwinki królują na naszych stołach już z początkiem lata i końcem wiosny.

Nie ma się co dziwić, warzywa te są pyszne, dodatkowo zawierają wiele cennych witamin i składników mineralnych. Charakteryzują się zawartością witamin z grupy B, witaminy A, C, E, K, które należą do antyoksydantów, czyli związków, które usuwają z naszego organizmu wolne rodniki.

Znajdziemy w nich, także sporo składników mineralnych takich jak: cynk, fosfor, żelazo i potas. Z całą pewnością warzywa te to bogactwo witamin i składników mineralnych jednak zbyt duże spożycie tego warzywa w diecie może negatywnie wpływać na nasze nerki. Nie są one polecane w trakcie stanów zapalnych w nerkach oraz u osób z niewydolnością nerkową. Warto wspomnieć, że szparagi charakteryzują się niskim indeksem glikemicznym, który wynosi tylko 15, dlatego są polecane osobom z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej.

Zatem, jak gotować szparagi? Wiele osób ma z tym problem i nie wie jakie szparagi wybrać, dodatkowo często rezygnujemy z ich zakupu, w obawie o zdrewniałe części, które dość często się pojawiają.

Wykorzystaj mój sprawdzony przepis i postaw na najlepsze szparagi, jakie jadłeś.

W pierwszej kolejności umyj dokładnie warzywa i ułam mniej więcej na wysokości połowy, szparagi tak naprawdę powinny ułamać się w odpowiednim miejscu, wystarczy, że złapiesz je na początku i końcu, a następnie delikatnie wygniesz.

Oderwane końcówki możesz zamrozić, a później przygotować z nich wywar lub risotto, dlatego nie ma konieczności ich wyrzucania.

Następnie wlej do garnka wodę i dodaj odrobinę soli, gotuj szparagi pionowo, najgrubsza część powinna znaleźć się na spodzie garnka.

Zatem ile minut je gotować?

W ten sposób gotuj szparagi przez 15 minut. Po tym czasie będą dobre i pyszne do podania. Sam widzisz, że czas gotowania jest krótki dlatego każdy posiłek z ich udziałem powstanie niezwykle szybko.

Szparagi gotowane w wodzie to najprostszy sposób na ich przygotowanie, jeśli jednak chcesz bardziej wymagający przepis postaw na szparagi z piekarnika. Wystarczy, że ułożysz je

w naczyniu żaroodpornym, następnie skropl delikatnie oliwą z oliwek i upiecz w piekarniku przez około 15-20 minut w 180 stopniach.

Po tym czasie nasze pyszne, pieczone, szparagi są dobre do spożycia.

Będzie to świetny pomysł na dodatek do dania głównego, ale szparagi przygotowane w ten sposób sprawdzą się jako przystawka.

Skoro już znasz mój przepis, przygotuj go i przekonaj się, że warzywa w takiej wersji są smaczne, a nawet najlepsze w okresie wiosenno-letnim.

W podobny sposób przygotujesz oba rodzaje szparag, czyli zielone szparagi i białe. Jeśli obawiasz się o ich przygotowanie za pierwszym razem, skorzystaj z zielonych szparag, one zdecydowanie rzadziej mają zdrewniałą część, o którą wielu z nas się martwi.

Skoro już wiesz, jak gotować szparagi i ile czasu to zajmuje, żeby były smaczne koniecznie postaw na te sezonowe warzywa i nie przegap tej pory, która niestety nie jest zbyt długa. Przypominam, że sezon na w dużej mierze jest zależny od pogody. Przeważnie sezon na szparagi trwa od końca kwietnia do końca czerwca. Najlepsze szparagi jednak kupisz w maju i czerwcu.

Załóż konto
  • zapisywać ulubione przepisy
  • otrzymywać dopasowane przepisy na maila
  • komentować przepisy pod własnym nickiem
Załóż konto