Jak gotować kaszę gryczaną?

Przygotuj:

- szklankę kaszy gryczanej niepalonej,

- 2 szklanki wody,

- łyżkę stołową oleju,

- płaską łyżeczkę soli.

Przygotowanie:

1. W garnku ugotuj wodę z dodatkiem oleju oraz soli.

2. Kaszę wypłucz na sicie pod bieżącą wodą.

3. Następnie opłukaną kaszę włóż do garnka z wrzącą wodą, zmniejsz ogień na minimum i gotuj pod przykryciem przez około 10 minut, aż kasza wchłonie większość wody.

4. Po tym czasie wyłącz ogień pod garnkiem i kaszę pozostaw w garnku pod przykryciem na około 5 minut.

Zobacz pytania podobne do jak gotować kaszę gryczaną?

To może wydać Ci się interesujące

Jak gotować kaszę gryczaną? Co jeszcze warto wiedzieć?

Kasza gryczana to kasza, którą wytwarza się z obłuskanych nasion gryki zwyczajnej. W dalszej części dowiesz się jak przygotować kaszę w osolonej wodzie. Możemy podzielić ją na dwa rodzaje: nieprażona (biała), która wytwarzana jest z niepalonych ziaren gryki oraz prażona, która charakteryzuje się orzechową barwą oraz intensywnym smakiem. Ugotowana kasza gryczana świetnie sprawdzi się jako dodatek do dań obiadowych. Możemy podać ją jako dodatek do gulaszu, sosu grzybowego lub wykorzystać do przygotowania farszu do naleśników, pierogów, krokietów lub warzyw faszerowanych. Ze zmielonej kaszy gryczanej otrzymamy mąkę gryczaną, z której można przygotować chleb, placki lub ciasta.

A więc jak gotować kaszę gryczaną? Przygotuj szklankę kaszy gryczanej niepalonej, 2 szklanki wody, łyżkę stołową oleju, płaską łyżeczkę soli. W garnku ugotuj wodę z dodatkiem oleju oraz soli. Kaszę wypłucz na sicie pod bieżącą wodą. Następnie opłukaną kaszę włóż do garnka z wrzącą wodą, zmniejsz ogień na minimum i gotuj pod przykryciem. A ile czasu gotować kaszę gryczaną? Wystarczy 10 minut we wrzątku, aż kasza wchłonie większość wody. Po tym czasie wyłącz ogień pod garnkiem i kaszę pozostaw w garnku pod przykryciem na około 5 minut.

Kasza gryczana to bogactwo składników odżywczych, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Kasza gryczana to dobre źródło białka roślinnego. Kasza beczana zawiera aminokwasy, których nasz organizm nie potrafi sam wytworzyć i muszą zostać dostarczone z pożywniem - do aminokwasów tych zaliczymy lizyna oraz tryptofan. Kasza gryczana stanowi doskonałe źródło błonnika pokarmowego, który spożywany na odpowiednim poziomie wspomaga perystaltykę jelit. Kasza gryczana zawiera również witaminy oraz składniki mineralne. Do witamin możemy zaliczyć witamin B1, B2 oraz kwas foliowy. Natomiast do składników mineralnych zaliczymy potas, żelazo, wapń, fosfor, magnez, miedź, cynk oraz jod. Odpowiednia podaż żelaza pozytywnie wpływa na proces produkcji krwinek czerwonych oraz transport tlenu do komórek organizmu. Kasza gryczana nie zawiera glutenu, dlatego może zostać do diety osób chorych na celiakię lub zmagających się z problemem nietolerancji glutenu. Przy wyborze kaszy warto jednak zwrócić uwagę na znak przekreślonego kłosa, ponieważ kasza może zostać zanieczyszczona podczas produkcji innych zbóż zawierających gluten.

Podsumowując: wiesz już jak ugotować kaszę. Całkowity czas gotowania kaszy wynosi około 20 minut, dlatego warto włączyć ją do swojej diety. Kasza gryczana zawiera spore ilości witamin oraz składników mineralnych, które spożywane w odpowiednich kościach korzystanie wpływają na funkcjonowanie naszego organizmu. Proporcje do ugotowania kaszy na sypko to 1 porcja kaszy oraz 2 porcje wody. Ugotowana kasza gryczana stanowi wartościowy dodatek do obiadu, doskonale smakuje z dodatkiem gulaszu, sosów grzybowych lub warzywnych. Na stronie znajdziesz sprawdzony sposób na przygotowanie pysznych dań z wykorzystaniem kaszy gryczanej.

Załóż konto
  • zapisywać ulubione przepisy
  • otrzymywać dopasowane przepisy na maila
  • komentować przepisy pod własnym nickiem
Załóż konto