Ile imbiru spożywać dziennie?

Imbir to przyprawa niezwykle popularna w kuchni azjatyckiej. Jednak staje się coraz popularniejszy również na naszych stołach, to dlatego, że charakteryzuje się wspaniałymi właściwościami zdrowotnymi. Oczywiście, jak w przypadku innych zdrowych produktów nie należy z nim przesadzać. Ile imbiru spożywać dziennie? Uważa się, że maksymalna dawka wynosi od 4 do 5 gramów. Optymalnie natomiast zaleca się dawkę około 1 grama imbiru dziennie. Jest to tyle, co 1 płaska łyżeczka startego imbiru.

Zobacz pytania podobne do ile imbiru spożywać dziennie?

To może wydać Ci się interesujące

Ile imbiru spożywać dziennie? Co jeszcze warto wiedzieć?

Imbir to przyprawa niezwykle popularna w kuchni azjatyckiej. Jednak staje się coraz popularniejszy również na naszych stołach, to dlatego, że charakteryzuje się wspaniałymi właściwościami zdrowotnymi. Oczywiście, jak w przypadku innych zdrowych produktów nie należy z nim przesadzać. Ile imbiru dziennie należy spożywać ? Uważa się, że maksymalna dawka dzienna wynosi od 4 do 5 gramów. Optymalnie natomiast zaleca się zjadać dawkę około 1 grama imbiru dziennie. Jest to tyle, co 1 płaska łyżeczka startego świeżego imbiru i połowa łyżeczki suszonego imbiru.

Oczywiście to ile można zjeść imbiru na dzień, zależy też od stanu zdrowia. Nie powinny po niego sięgać np. osoby z zapaleniem żołądka, czy wrzodami układu pokarmowego. Spożywanie imbiru w ilości powyżej 6 gram dziennie może wywołać dolegliwości żołądkowo-jelitowe, takie jak zgaga, refluks, a nawet biegunka.

Imbir pochodzi z terenów dzisiejszych północnych Indii, ale w czasach średniowiecza rozpowszechniono go na większość świata. W sklepach możecie spotkać imbir w postaci sproszkowanej przyprawy, jak i charakterystycznych, beżowych kłączy. Najprostszym sposobem na włączenie tej przyprawy do swojej diety jest używanie sproszkowanej wersji i dodawanie jej do ulubionych dań. Jednak kłącze również jest proste w obróbce. Można je obrać i zetrzeć na tarce, drobno posiekać lub kroić na plasterki. W tej ostatniej formie wspaniale sprawdza się do rozgrzewających herbat i naparów. Pokrojony drobno korzeń imbiru można używać również do marynat. Najlepiej komponuje się ze świeżą papryczką chili i łyżeczką miodu. Potrawa zyska na ostrości i będzie rozgrzewała nawet w najmroźniejsze dni.

Korzeń imbiru oczywiście jest źródłem podstawowych składników jak białka, tłuszcze i – zwłaszcza – węglowodany. Zawiera także składniki mineralne i witaminy jak wapń, fosfor żelazo oraz cynk, witaminy - niacyna i witamina B2 oraz B6. Jednak to fitozwiązki. Imbir to skuteczny sposób na poranne mdłości u kobiet w ciąży, a także naturalny lek przeciwwymiotny w przypadku chemioterapii, choroby lokomocyjnej czy choroby morskiej. Warto wiedzieć, że imbir posiada potwierdzone badaniami właściwości przeciwbólowe, porównywane do działania leków przeciwbólowych. Zawarty w nim olejek eteryczny i substancje odpowiadające za ostry smak pobudzają perystaltykę jelit, zwiększając wydzielanie soków trawiennych i śliny, dzięki czemu wszystkie składniki odżywcze dostarczone wraz z pożywieniem zostają strawione.

Teraz gdy już wiesz, ile gram imbiru najlepiej zjadać na co dzień, możesz spokojnie włączyć go do swojej diety. Imbir powinien gościć w diecie, jeśli chcemy zdrowo się odżywiać. To doskonałe źródło prozdrowotnych związków. Zastanawiasz się jak spożywać imbir? Jest to przyprawa, dlatego najlepiej dodawać go do ulubionych dań, by nieco poprawić ich smak. Doskonale sprawdzi się w sosach, daniach kuchni azjatyckiej, ale również owsiankach, koktajlach, czy ciepłych naparach. To ile razy dziennie zjadasz imbir, zależy tylko od twoich upodobań. Najważniejsze to pamiętać, by nie przekraczać dziennej zalecanej dawki.

Załóż konto
  • zapisywać ulubione przepisy
  • otrzymywać dopasowane przepisy na maila
  • komentować przepisy pod własnym nickiem
Załóż konto