Co na grilla?

Zobacz pytania podobne do co na grilla?

To może wydać Ci się interesujące

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Co na grilla? Co jeszcze warto wiedzieć?

Nigdy nie wiesz co na grilla? Kiedyś, gdy zaczynał się sezon grillowy, a dni stawały się coraz dłuższe, każdy kojarzył grillowe dania tylko z mięsem, najczęściej była to kiełbasa, karkówka lub szaszłyki.

Dzisiaj jest zupełnie inaczej, przekąski na grilla zmieniły się dość mocno, a nawet śmiało, można powiedzieć, że stały się wegetariańskie lub rybne, a mięso odeszło w zapomnienie.

Jakie potrawy na grilla będą odpowiednie?

- ryby, postaw na dorsza, łososia lub pstrąga z dodatkiem masła i plastrem cytryny,

- warzywa takie jak kalafior, cukinia, papryka, a nawet pieczarki.

Szczególną uwagę zwróćmy na ryby, średnie spożycie ryb w Polsce niestety wciąż jest niskie i wynosi tylko około 12 kg/rok na osobę. Polacy najczęściej sięgają po mintaja, śledzie i makrelę. Są to zdecydowanie najtańsze gatunki ryb, często zapominamy o dorszu, łososiu lub halibucie, które charakteryzują się wysoką zawartością kwasów omega 3 w swoim składzie.

Według WHO, czyli Światowej Organizacji Zdrowia, każdy z nas powinien spożywać 250 g ryb dwa razy w tygodniu lub suplementować kwasy omega 3, szczególnie chodzi tutaj o kwasy, które należą do tzw. niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych – EPA, DHA. Nasz organizm nie jest w stanie ich syntetyzować samodzielnie, dlatego tak ważna jest podaż w żywności. Kwasy te działają przeciwzapalnie, zmniejszają ryzyko chorób sercowo- naczyniowych, które są główną przyczyną śmierci na Świecie.

Dlatego szczególnie zachęcam do włączenia ryb do swojego codziennego jadłospisu, wyjdzie to nam tylko na dobre.

Oprócz ryb oczywiście warto zwrócić uwagę na warzywa, teraz popularne stają się steki z kalafiora, które będą idealnym rozwiązaniem dla wszystkich osób na diecie wegetariańskiej, czyli bez mięsa. Warto pamiętać też, że bezmięsny obiad powinien znaleźć się w Twojej diecie min 1 raz w tygodniu. Stek z kalafiora idealnie sprawdzi się dla wszystkich osób z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej (insulinooporność, cukrzyca typu 2), dzięki gotowaniu w ten sposób nie rozgotujemy tak szybko warzywa, jak w wodzie. Dzięki czemu będzie on miał jeszcze niższy indeks glikemiczny, co jest bardzo ważne w diecie cukrzycowej.

Kalafior nie dosyć, że jest zdrowy, pyszny, pełen witamin to dodatkowo niskokaloryczny w 100 g dostarczają do naszego organizmu tylko 23 kcal. Dodatkowo kalafior to dobre źródło składników mineralnych takich jak potas, magnez, fosfor, a także witamin między innymi witaminy C, A, kwasu foliowego. Warto wspomnieć, że mają także silne właściwości przeciwutleniające, które skutecznie walczą z wolnymi rodnikami w naszym organizmie. Kalafior dostarczy nam także dużą ilość błonnika przy jednocześnie niskiej kaloryczności co będzie ważne dla osób odchudzających się.

Tak przygotowany kalafior będzie delikatny i idealny dla dzieci, ale także dietetyczny dla wszystkich osób, które chcą być fit i dbają o dostarczanie odpowiedniej ilości energetycznej do swojego organizmu, ale także zwracają uwagę na prawidłową obróbkę termiczną produktów.

Takie jedzenie sprawdzi się nie tylko na obiad na świeżym powietrzu, ale będzie to dobry pomysł na imprezę z przyjaciółmi w rodzinie. Jeśli już wiesz, co można przygotować na grilla, zadecyduj sam i wybierz najlepszą opcję dla Ciebie. Powyższe propozycje są nie tylko łatwe i proste w przygotowaniu, ale też niezwykle zdrowe i ciekawe. Koniecznie wykorzystaj te przepisy przy najbliższym grillowaniu.

Załóż konto
  • zapisywać ulubione przepisy
  • otrzymywać dopasowane przepisy na maila
  • komentować przepisy pod własnym nickiem
Załóż konto